به مناسبت دهه سرآمدی آموزش برگزار شد؛ دوره آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه با عنوان "مهارت های حرفه ای و قابل انتقال در آموزش مهندسی: زمینه های مفهومی و طرحی عملی برای روش های یاددهی-یادگیری"

در این جلسه ابتدا دکتر مرتضی دردل معاون آموزشی دانشگاه ضمن گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش بر اهمیت توجه به شیوه های نوین یاددهی- یادگیری و توجه به آموزش مهارت های نرم در کنار مهارت های تخصصی در رشته های مهندسی تاکید کرد.
در ادامه دکتر سیده سمیه میرمرادی رییس گروه برنامه ریزی و توسعه آموزش و رییس شاخه انجمن آموزش مهندسی دانشگاه، توضیحاتی در خصوص اهمیت تغییر در برنامه ها و روش های تدریس رشته های مهندسی با توجه به نیازهای جدید جامعه و تاریخچه رشته آموزش مهندسی در ایران و دنیا ارائه کرد و با اشاره به گنجاندن درس مهارت های نرم شغلی در سرفصل جدید رشته های مهندسی در سال جاری، بر اهمیت انتقال آموزش های مهارتی در مجموعه دروس دوره های کارشناسی تاکید نمود.
سپس سخنران این دوره آموزشی، دکتر یوسف جلالی ابتدا با نگاهی گذرا به اهمیت و مفهوم مهارت های حرفه ای همچون مهارت های ارتباطی و کارگروهی پرداخت و تصویری از تکثر مهارت ها و توانایی های مورد توجه و پیچیدگی های پیاده سازی آن ها در برنامه های آموزشی ارائه کرد. در ادامه در ارتباط با ادغام مهارت های حرفه ای در آموزش مهندسی با نگرشی کلان به تلاش های صورت گرفته در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان اشاره کرد و همچنین نمونه های موردی از فعالیت های یادگیری مرتبط ارائه نمود. همچنین چارچوب نظری سه گانه ای برای تدریس مهارت های حرفه ای که شامل زیربنای مفهومی مهارت مورد نظر، فرصت های تجربی برای دانشجویان جهت انجام فعالیت های مرتبط و تامل فراشناختی است، معرفی شد و ضمن دعوت برای تامل بر چگونگی استفاده از منابع موجود به منظور تسریع برداشتن گام های جدی برای به رسمیت شناختن و اجرایی کردن مهارت های حرفه ای در آموزش مهندسی در ایران به طور خاص مقوله ارزشیابی، شرایط کار گروهی و پژوهش در زمینه آموزش مهندسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.